140 שנים של קונטיננטל מתחילים ב: 1871-1900 רוח של אופטימיות
חברת Continenetal, או בשמה המלא "Continental Caoutschouc and Gutta Perch Compagnie" נוסדה בשנת 1871 בעיר האנובר שבגרמניה, תחת חברת מניות מאוחדת. בשנים הראשונות, התמקד הייצור במפעל המרכזי של החברה, ברחוב ווהרנוולדר, במוצרי גומי רכים, אריגים, בד המכיל גומי וכן צמיגים מוצקים (מלאים) עבור כרכרות ואופניים.
דמות הסוס המשתולל, סמלה של החברה עד היום, נוסף כסימן רשום בשנת 1882. עשר שנים חלפו וקונטיננטל הפכה לחברה הגרמנית הראשונה המייצרת צמיגים פניאומטיים לאופניים.
נקודות ציון נוספות בתקופה זו:
1989- ייצור צמיגים פניאומטיים למכוניות ללא סוליה (צמיגים חלקים)
1900- שימוש של ספינת האוויר הגרמנית הראשונה, LZ1, בחומר מתוצרת החברה לאחסון ואיטום שקי גז.
1901 - 1930 כשרון ההמצאה
תקופה זו הייתה עמוסה בהמצאות מבית היוצר של קונטיננטל, כולל כאלה ששינו את חוקי המשחק בתחום. בין נקודות הציון של החברה בשנים אלה: |
|
1901 |
המכונית הראשונה מתוצרת דיימלר עם השם מרצדס, משיגה ניצחון סנסציוני במרוץ המכוניות Nice-Salon-Nice תוך שהיא נעזרת בצמיגים הפניאומאטיים של החברה. |
1904 |
קונטיננטל מציגה את צמיד המכונית הראשון בעולם הכולל "טביעת רגל", כלומר, חריצים או פסים מוטבעים. |
1905 | קונטיננטל מייצרת צמיגים מונעי החלקה (Anti Skid) הכוללים מסמרים. זוהי הגרסה המוקדמת לצמיגים המשובצים באלמנטים מונעי החלקה. |
1907 | "אטלס הדרכים של קונטיננטל", המיועד למכוניות ואופנועים, יוצא לאור לראשונה. |
1908 |
קונטיננטל ממציאה חישוק שניתן להסרה עבור מכוניות סדאן. המצאה זו נחשבת ליוצאת דופן עקב החיסכון בזמן ובמאמצים שהיא מאפשרת בעת החלפת צמיגים. |
1909 |
דוגמאות גומי סינטטי שפותחו במעבדות חברת "באייר" מגופרות בהצלחה במפעל קונטיננטל ומעובדות לכדי הצמיג הניסויי הראשון. באותה שנה, חלוץ התעופה הצרפתי, לואי בלריו, עושה היסטוריה וחוצה את תעלת למאנש בפעם הראשונה. כמעטפת לגוף המטוס והכנפיים של מטוסו הוא השתמש בחומר מתוצרת קונטיננטל. |
1912 |
התחלת בניית מבנה המנהלה של החברה בתכנונו של הארכיטקט פטר בהרמנס, בהאנובר. ב-1986 בניין זה נרכש על ידי מועצת העיר על מנת שישמש מרכז טכנולוגי. |
1914 |
ניצחון משולש למכונות דיימלר, בהן צמיגי קונטיננטל, במרוץ הגרנד פרי של צרפת. |
1921 |
בחגיגות יובל שנים להיווסדה של החברה, הייתה קונטיננטל לחברה הגרמנית הראשונה שהכניסה את צמיג המיתרים/סיבים לשוק. אריג הפשתן הנוקשה, הארוג בצורה מרובעת, הוחלף באריג העשוי ממיתר סיבים גמיש. באותה עת, צמיגי הענק הראשונים מיוצרים על ידי קונטיננטל ומתחילים להחליף את הצמיגים המוצקים בהם השתמשו רכבים מסחריים עד לתקופה זו. |
1926 |
החברה מתחילה להשתמש בפחמן שחור כחומר מחזק. זאת במטרה להעניק לצמיג התנגדות גדולה יותר לבלאי והגנה מפגעי הזמן. הפחמן מקנה לצמיג גם את צבעו השחור. |
1928-1929 |
איחוד עם החברות הגרמניות הבולטות בתחום תעשיית הגומי במטרה להקים את תאגיד Continental Gummi-Werke AG. לצד זה, החברה מתחילה להשתלט על מפעלים ב-Hanover-Limer ו-Kobrach/Hesse. |
1931 - 1960 הצלחה במרוצי מכוניות
1932 |
קונטיננטל משווקת תהליך ההדבקה וחיבור של גומי עם מתכת, תחת סימן מסחרי רשום בשם Contintal Schwingmetak. החומר הסופי משמש לבידוד תנודות ורעש בעת התמיכה של הצמיגים במנועים, מה שמשפר את חווית הנהיגה בעשרות מונים. |
1935-40 |
צמיגי קונטיננטל רושמים רצף מתמשך ומרשים של זכיות במרוצים. רכבי מרצדס ואוטו-אוניון, בהם מורכבים הצמיגים, משיגים ארבעה ניצחונות רצופים בגרנד פרי הגרמני, ארבע הצלחות במרוץ צפון אפריקה טריפולי ושלושה ניצחונות באיטליה. בתוך כך, נהגי מרוצים דוגמת Carraciola, Stuc ו-Rosemeyer שוברים שיאי מהירות וזוכים לתהילת עולם. |
1936 |
גומי סינטטי מתחיל להיות משולב לתוך תהליך הייצור של צמיגי קונטיננטל. |
1938 |
הנחת אבן פינה למפעל הצמיגים בסטוקן, האנובר. |
1945 |
הפצצה כבדה מביאה לנזק למפעלי החברה בהאנובר (והרנוולד, קורבאך). הממשל הצבאי הבריטי מאפשר למפעלים בהאנובר לחדש את הייצור בחודש יוני של אותה שנה. |
1951 |
מתחיל הליך ייצור רצועות כבל הפלדה על סרט נע. |
1952 |
החברה מוסיפה את צמיגי M+S לנהיגת חורף לקו מוצרי הצמיגים השגרתיים שלה. |
1951-55 |
קונטיננטל חוזרת על הצלחותיה מהתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה במסלולי המרוצים השונים. תוך שיתוף פעולה עם דיימלר-בנץ ופורשה, ובעזרת נהגים מוכרים דוגמת קטריל קלינג, סטירלינג מוס וחואן מנואל פאנג'יו, זוכות ב-1952 מכוניות המצוידות בצמיגי החברה במרוץ Carrera Panamericana, כמו גם במירוצי הגרנד פרי של צרפת, בריטניה, הולנד ואיטליה. |
1955 |
קונטיננטל הופכת להיות החברה הגרמנית הראשונה שמייצרת צמיגי טיובלס (צמיג ללא פנימית), וכן הראשונה שמפתחת קפיצי אוויר למשאיות ולאוטובוסים. |
1960 |
מתחיל ייצור סדרתי המוני של צמיגים רדיאליים. |
1961 - 1990 הפיכה ליצרן בינלאומי
שנים אלה מסמלות את הפיכתה של קונטיננטל לחברה מובילה בתחום בקנה מידה בינלאומי. כמה דברים הובילו לזה:
1961 |
מפעל החברה בדננברג, גרמניה, מושלם ומתחיל ייצור נוסף של רכיבי פלסטיק לתעשיית הרכב. |
1964 |
קונטיננטל בונה מפעל צמיגים בסרגמין, צרפת, ומפעל למוצרים תעשייתיים בנורטהיים, גרמניה. |
1967 |
פתיחת מתקן הבדיקה והניסוי בקצה LuneBurg Hate. ב-1994-1995 מתקן זה הכפיל את שטחו במטרה לאפשר בניית מסלולים חדשים – כולל מסלול באורך 3.8 ק''מ למכוניות עם ביצועים גבוהים. ב-2001 נפתח מסלול חדש, באורך של 3.7 ק''מ, לבדיקת והערכת רעש. |
1971 |
החברה מקימה את מפעל הייצור הגדול באירופה בצינורות, וזאת במפעל קורבאך. ייצור הצינורות מועבר מהאנובר למפעל החדש. |
1972 |
קונטיננטל משיקה את צמיג החורף ללא מסמרות, ContiContact. |
1974 |
קונטיננטל הופכת ליצרן הראשון המספק לתעשיית הרכב האירופאית מגפי פוליאוריתן יצוקים. |
1976 |
מפעיל נורטהיים של החברה, הנחשב גם כך לאחד הגדולים באירופה לייצור בשיטת הסרט הנע, מגדיל את תפוקת הייצור בו. |
1978 |
רכישת טכנו-כמי, פרנקפורט, אחת החברות המובילות בגרמניה לייצור מצמדי צינור. |
1979 |
קונטיננטל משתלטת על הפעילות האירופאית בתחום הצמיגים של יצרנית הצמיגים האמריקאית יונירויאל. פעילות זו מגדילה את בסיס הלקוחות של החברה בשוק האירופאי. |
1983 |
קונטיננטל מציגה מסב מיוחד (Hydromounts), למניעת תנודות ורעש במנועים. המסב מיוצר בייצור המוני עבור תעשיית הרכב. |
1985 |
השתלטות על פעילות חברת הצמיגים האוסטרית סמפריט. |
1987 |
רכישת יצרן הצמיגים הצפון אמריקאי General Tire Inc. מאז 2001 החברה פועלת תחת השם Continental Tire North America Inc. |
1989/90 |
מיזם משותף לייצור צמיגים בלוסאדו מוקם יחד עם החברה הפורטוגלית Mabor. ב-1993 מושלמת ההשתלטות על פעילות הצמיגים ועל מפעל המייצר מיתרי טקסטיל. |
1991 - 2010 ספק לתעשיית הרכב
1991 |
פעילות ייצור המוצרים התעשייתיים מאורגנת מחדש תחת המותג ContiTech, עם הצמיג ContiEcoContact. החברה הופכת ליצרנית הראשונה המשווקת צמיג מכוניות ידידותי לסביבה. |
1993 |
קונטיננטל רוכשת את רוב האחזקות בחברה הצ'כית Barum, הכוללות מפעל צמיגים לרכבים פרטיים ומסחריים בעיר אוטרוקוביץ וכן רשת סוכנים בעלת כ-50 נקודות מכירה. |
1994 |
מיזם משותף של ContiTech והחברה הסלובקית Vegum מביא לייצור פרופילי גומי לתעשיית הרכב באירופה. בשנת 1996 ההסכם מורחב וכולל בתוכו מוצרים יצוקים בתבניות. |
1995 |
"חטיבת מערכות כלי הרכב של קונטיננטל" מיוסדת על מנת לחזק ולהגדיל את היקף העסקים של החברה עם תעשיית הרכב. בשנה זו, משתלטת ContiTech על פעילותם של מוצרי מערכות ההינע של חברת TBA Belting LTD. |
1997 |
חברת קונטיננטל מציגה לעולם את ISAD – יחידת מתנע מחולל מובנית. מדובר בטכנולוגיה חשובה המצמצמת את צריכת הדלק ומחליפה את מתנע הרכב והמכלול ביחידה אחת שלמה. עבור טכנולוגיה זו מקבלת החברה, באותה שנה, את פרס הפיתוח התעשייתי הגרמני. |
1998 |
קונטיננטל רוכשת את החברה האמריקאית Automotive Brake and Chassis, שלה שייכת חברת Alfred Tevas GmbH. כל העסקים של Continental Tevas ופעילותה העולמית משולבים אל תוך חטיבת מערכות החברה של ה-Automotive Sys. Division. |
1998-1999 |
קונטיננטל מוסיפה אתרים בארגנטינה, מקסיקו, דרום אפריקה וסלובקיה, מה שמחזק עוד יותר את מעמדה כיצרן צמיגים בקנה מידה עולמי. פעולות נוספות בתהליך הגלובליזציה של ContiTech נעשות בברזיל, צ'ילה, מקסיקו והונגריה. |
2000 |
החברה פותחת מפעל חדש לייצור צמיגי מכוניות נוסעים בטימישוארה, רומניה. באותה שנה, יוצרות קונטיננטל וחברת Nisshinbo מיזם משותף בתחום מערכות הבלימה והשלדות לשווקי הרכב היפניים והקוריאניים. |
2001 |
קונטיננטל רוכשת את השליטה בשתי חברות יפניות העוסקות בייצור מערכות ורכיבי תגבור בלימה ומעצורי דיסק. ContiTech רוכשת 51% מחברה סינית המייצרת צנרת מיזוג אוויר והיגוי כוח. קונטיננטל מתגברת ומחזקת את הפעילות שלה בתחום האלקטרוניקה של כלי הרכב באמצעות רכישת חברה בשם Temic, המתמחה בכך. החברה משולבת לתוך מערכת ה-Automotive Sys. Division של קונטיננטל. |
2002 |
קונטיננטל וברידג'סטון משלבות כוחות יחדיו ומפתחות את צמיגי Run-Flat. הייחוד של צמיגים אלה הוא ביכולתם לנוע גם לאחר פגיעה. המטרה בכך היא ליצור תקינה עולמית למערכות מהסוג הזה המותקנות על גבי חישוקים סטנדרטיים. המפעל החדש של ContiTech לייצור מערכות הינע ברומניה נכנס לתפעול שוטף, בעוד מפעל בתורכיה מספק לחטיבה יכולת ייצור נוספת עבור מערכות לבלימת זעזועים. קונטיננטל ויוקוהמה מקימות מיזם משותף במטרה להגדיל את פעילות הצמיגים של החברה בשוק הפורה של כלי הרכב היפניים. |
2003 |
קונטיננטל מחזקת את מיקומה באזורי אסיי ואוסטרליה באמצעות הקמת מיזם משותף עם הענק המלזי Sime Darby Berhad. החברה, הפועלת תחת השם Continental Sime Tyre Sdn. Bhd מחזיקה בשני מפעלים במלזיה. |
2004 |
ContiTech מקימה מיזם משותף לייצור מפוחי בולמי זעזועים בקוריאה. בשנה זו, נחשף ה-ContiSportContact 2 Vmax – צמיג הכביש הראשון המאושר למהירויות של עד 360 קמ''ש (224 מייל לשעה). |
2005 |
קונטיננטל מרחיבה את בסיס הייצור ברומניה ופותחת מפעל הרכבה לרכיבים אלקטרוניים עבור תעשיית הרכב. המפעל, הכולל בתוכו גם מרכז מחקר ופיתוח, מוקם בעיר סיביו. לצד זה, נפתח מפעל לייצור מערכות מיזוג אוויר בטימישוארה. קונטיננטל רוכשת בשנה זו את עסקי חיישני הגלגלים של חברה יפנית, המייצרת בסין. החברה משיקה מפעל חדש במקסיקו לייצור רכיבי בלמים. בשנה עמוסה זו משלימה קונטיננטל השתלטות גם על Phoenix AG. באמצעות המיזוג של ContiTech נוצרת המומחית הגדולה בעולם לטכנולוגיות גומי ופלסטיק. שיתוף פעולה עם ZF Friedrichshafen מאפשר פיתוח משותף ושיווק של טכנולוגיית רכבים היברידיים. |
2006 | החברה מתחילה לייצר תפסניות בולמים ("קאליפרים") במפעל החדש בזוולן, סלובקיה. לצד זה, מתחיל ייצור צמיגי מכוניות נוסעים, משאיות קלות ורכבים מסחריים בעיר קמקארי שבברזיל. ContiTech רוכשת יצרן דני של רצועות תמסורת כוח, לו מפעלי ייצור בדנמרק, בסין, בקוריאה ובהודו. קונטיננטל רוכשת את עסקי האלקטרוניקה האוטומטיביים של מוטורולה, כאשר היחידה החדשה משולבת בתוך Automotive System Division. היחידה כוללת כעת את פעילות מוטורולה בתחומי שלטים, חיישנים, אלקטרוניקת פנים וטלמטיקה. הייצור נעשה במפעלים הממוקמים בצפון אמריקה, ביפן, בסין, במקסיקו, בצרפת, בבריטניה ובגרמניה. |
2007 | קונטיננטל רוכשת את מרבית החברה הסלובקית Continental Metador s.r.o ומרחיבה את מעמדה של חטיבת הצמיגים וחטיבת ContiTech במרכז ובמזרח אירופה. החברה רוכשת את Siemens VDO Autumotive AG, צעד שהופך אותה להיות אחת מחמש הספקיות המובילות בתעשיית הרכב בעולם. מעמדה של החברה בשוק באירופה, צפון אמריקה ואסיה מתחזק אף הוא. |
2008 | Schaffler KG הופכת להיות בעלת מניות חשובה ועיקרית ב-Continental AG, בעקבות הצעת השתלטות אשר פורסמה בקיץ של אותה שנה. |
2009 | החברה פותחת מטה אסיאתי חדש ומרכז מחקר ופיתוח בשנחאי. זהו ציון דרך חשוב נוסף בגידול החברה באסיה בכלל ובסין בפרט. |
2010 | קונטיננטל מתחילה בשיווק צמיג מדגם ContiSportComtract 5 P. צמיג קיץ זה תוכנן במיוחד עבור מכוניות ספורט וכלי רכב משופרים ועתירי ביצועים. |
עד היום 2011 העתיד בתנועה
2012 | התחלת מבחני נהיגה נרחבים בכלי רכב אוטומטיים במדינת נבאדה בארה"ב. רכב מבחן קונטיננטל אוטומטי ביותר עבר מרחק של 15,000 מיילים בכבישים ציבוריים ללא תאונות. |
2017 | לראשונה החברה מעסיקה יותר מ- 235,000 עובדים בכל רחבי העולם. המכירות השנתיות הסתכמו ב -44 מיליארד אירו. |
2017 | קונטיננטל בנתה רכב מבחן כדי לאפשר ניידות ללא נהג, במיוחד בערים. המכונה CUbE (Continental Urban Mobility Experience), רכב זה נמצא במבחן באתר סמוך לפרנקפורט. |
2018 | פתיחת מעבדת המחקר והניסוי "מעבדת טאראקסאגום אנקלם" באנקלם, מקלנבורג-מערב פומרן, גרמניה. הוא מהווה בסיס למחקר בגידול ועיבוד שן הארי הרוסי כמקור חלופי לחומר גלם מעץ הגומי. |
2020 | המטה הקונטיננטלי החדש - שאמור להיחנך לציון 150 שנה לחברה - מסמל ומקדם באמצעות הארכיטקטורה שלו את תרבות החדשנות והתחברות בקונטיננטל. הקמפוס החדש עונה על הדרישה לשיתופי פעולה זריזים, גמישים ומחוברים זה לזה בכל הארגון, כפי שכבר נהוג כיום בקונטיננטל ברחבי העולם. |